Bobin arızası tekleme yapar mı?
Araç kayması: Bu durum genellikle ateşleme bobinindeki bir çatlaktan kaynaklanır. Bazı durumlarda, birden fazla bobini olan araçlar bobinlerden biri arızalanırsa ateşlemeyi tekleyebilir. Aracı ilk çalıştırdığınızda herhangi bir sorun olmaz. Isındığında durur ve bir daha çalışmaz: Bu durumda, ateşleme bobini ısındığında akımı keser.
Bobin arızası nelere yol açar?
Bir bobin arızalandığında, etkilenen ilk şey aracın performansıdır. Aracın motoru sarsıntılı çalışmaya başlar ve çalıştırılması zorlaşır. Aracın çekişi azalır, bu da yakıt tüketimini etkiler. Ateşleme bobini arızası doğrudan aracın performansını düşürür ve yakıt tüketimini artırır.
Bobin titreme yapar mı?
Motor sesinde değişiklik varsa, çekişte belirgin bir azalma varsa, yakıt tüketimi artıyorsa ve hafif titreşimler oluşuyorsa bobin(ler) arızalıdır.
LPG’li araç bobin arızası nasıl anlaşılır?
Ateşleme bobini soketini teker teker çıkarın ve motor tepkisini kontrol edin. Soket çıkarıldığında motor titreşiyorsa, ateşleme bobini OK’tur. Soket çıkarıldığında motor çalışmasında herhangi bir değişiklik veya titreşim yoksa, ateşleme bobini veya buji arızalıdır.
Bobin arızası vuruntu yapar mı?
Ateşleme Bobini Arızasının Belirtileri: Ancak ateşleme bobini olması gerekenden düşük voltaj üretiyorsa; motorda ateşleme yapmama, aracın çalışmasında zorluk çekme, yakıt sızdırma, aracın sallanması, sarsılması ve vuruntu yapması, yolda stop etmesi gibi durumlar ortaya çıkabilir.
Ateşleme bobini performansı etkiler mi?
Ateşleme bobini, aracın ateşleme sisteminin çok önemli bir parçasıdır. Düzgün çalıştığından emin olmak, aracın performansını ve yakıt verimliliğini artıracaktır. Ateşleme bobinlerini düzenli olarak kontrol etmek ve gerekli bakım ve onarımları yapmak, aracın düzgün çalışmasını sağlayacaktır.
Bobin ömrü kaç km?
Ateşleme bobininin ortalama ömrü 160.000 kilometre olmasına rağmen, sürüş koşullarına ve uzun süreli kullanıma bağlı olarak çeşitli nedenlerle arızalar meydana gelebilir. Ateşleme bobini arızasının en yaygın nedenleri şunlardır: Aşırı ısınma.
Distribütör bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Distribütör arızalandığında ateşleme yapamadığı için araç çalışırken stop edebilir veya stop edebilir. Araç çalışıyorsa ancak çok fazla yakıt tüketiyorsa, aşırı ısınıyorsa ve yakıt tüketimi nedeniyle farklı koku yaymaya başlıyorsa, aracın servise götürülmesi gerekir.
Ateşleme beyni arızası nasıl anlaşılır?
Kontak arızasının belirtileri: Aracın çekişini kaybetmesi, ikaz ışığının sebepsiz yere yanması, yanık kokusu gelmesi, kontak sistemi çalıştığı halde aracın stop etmesi, çalışma esnasında sarsıntı ve ses yapması, rölantide çalışırken dengesiz çalışması.
Motor çalışırken titreme neden olur?
Motor. Araç sürüş veya rölantide iken titriyorsa, motorda bir sorun olabilir. Motorun düzgün çalışması için yeterli hava, yakıt veya kıvılcım olmayabilir. Bujileri değiştirme zamanı gelmiş olabilir. Kirli ve tıkalı bir hava filtresi de sorunun nedeni olabilir.
Rolanti titremesi neden olur?
Rölantide sarsıntı genellikle yakıttan kaynaklanır. Ayrıca aracın ateşleme sisteminin en küçük bir parçasının arızalanması bile titreşime neden olabilir. Ayrıca sarsıntının nedeni aracın türüne göre değişebilir.
Yanlış bobin takılırsa ne olur?
Farklı tasarımların farklı elektrik konnektörleri vardır ve yanlış tasarımlardan birini taktıysanız kablo demetini bağlayabilmeniz pek olası değildir. Ancak bazı kurulumlarda bobin yanlış silindire bağlanabilir. Bu, ateşleme sırasını bozar ve çalıştırma başarısızlığına, zor çalıştırmaya veya ateşleme hatasına neden olur.29 Kas 2022Farklı tasarımların farklı elektrik konnektörleri vardır ve yanlış tasarımlardan birini taktıysanız kablo demetini bağlayabilmeniz pek olası değildir. Ancak bazı kurulumlarda bobin yanlış silindire bağlanabilir. Bu, ateşleme sırasını bozar ve çalıştırma başarısızlığına, zor çalıştırmaya veya ateşleme hatasına neden olur.
Ateşleme bobini bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Arızalı ateşleme bobininin en yaygın belirtilerinden bazıları şunlardır.
Bobin tekleme yapar mı?
Arabanızdaki ateşleme hatalarının nedenleri genellikle bujiler veya ateşleme bobinleridir. Ateşleme bobinlerini değiştirirken tek bobin yerine set olarak değiştirmeye dikkat etmeliyiz. Bujileri de aynı şekilde set olarak değiştirmeye dikkat edersek ateşleme hatası sorunuyla karşılaşmayız.
LPG regülatör bobini arızası nasıl anlaşılır?
LPG bilgisayarında bir arızanın ilk belirtisi, aracı ilk kez çalıştırırken yaşanan sorunlardır. Bazı araçlar marşa ilk kez basıldığında çalışsa da, hemen durur ve tekrar çalıştırmayı denediklerinde çalışmazlar. Bu durum, karbüratörde aşırı gaz birikmesi nedeniyle oluşur.
LPG regülatör bobini arızası nasıl anlaşılır?
LPG bilgisayarında bir arızanın ilk belirtisi, aracı ilk kez çalıştırırken yaşanan sorunlardır. Bazı araçlar marşa ilk kez basıldığında çalışsa da, hemen durur ve tekrar çalıştırmayı denediklerinde çalışmazlar. Bu durum, karbüratörde aşırı gaz birikmesi nedeniyle oluşur.
Bobine elektrik gelmezse ne olur?
Bobin güç almıyorsa, motorunuz çalışmayacaktır. Bu ciddi bir sorun olabileceğinden, sorunun nedenini belirlemek ve sorunu mümkün olan en kısa sürede çözmek önemlidir. Bobindeki güç nereden geliyor? Bobin, kontak anahtarı ve akü tarafından çalıştırılır.
Ateşleme bobini ömrü ne kadardır?
Genel olarak ateşleme bobininin ömrü ortalama 100.000 ile 150.000 kilometre arasında olabilir. Ancak aracın kullanım şekli, bakım kalitesi ve çevresel faktörler bu ömrü etkileyebilir. Bu nedenle düzenli bakım ve kontroller olası arızaları önleyebilir ve parçanın ömrünü uzatabilir.
Distribütör bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Distribütör arızalandığında ateşleme yapamadığı için araç çalışırken stop edebilir veya stop edebilir. Araç çalışıyorsa ancak çok fazla yakıt tüketiyorsa, aşırı ısınıyorsa ve yakıt tüketimi nedeniyle farklı koku yaymaya başlıyorsa, aracın servise götürülmesi gerekir.